Velké zklamání – nekvalitní materiál, neodborné provedení a odmítnutí vrácení peněz
Plánování
S firmou vedenou panem a paní Čiperovými jsme uzavřeli smlouvu na rekonstrukci naší dřevěné pergoly. Přestože jsme byli od začátku otevření spolupráci, práce nebyla řádně naplánována. Broušení pergoly proběhlo těsně před předpovězeným deštěm bez zajištění zakrytí dřeva, takže část konstrukce navlhla a museli jsme ji zakrývat sami.
---
Kvalita materiálu
Dodané dřevo bylo částečně nižší kvality – několik trámů bylo popraskaných nebo s otlaky. Protože je materiál z důvodu probíhajícího sporu již několik měsíců uskladněn (s velkými obtížemi z naší strany) pod naším přístřeškem, všimli jsme si, že se některé trámy postupem času začaly kroutit.
Naši obavu potvrdil i jiný dodavatel, který uvedl, že dodané dřevo je pro další stavební použití nevhodné, protože se na něj již nelze konstrukčně spolehnout.
Dodán byl také bílý plastový (UPVC) střešní výlez, který k dřevěné pergole zjevně nepatří. Požádali jsme o jeho vrácení, jak nám umožňuje občanský zákoník, ale firma to odmítla.
---
Kvalita provedení
Při broušení bylo použito příliš agresivní nářadí, které zanechalo viditelné stopy po nástrojích. Olej byl nanesen nerovnoměrně, se stopami stékání. Nové krokve byly řezány na korbě přívěsného vozíku nevhodnými nástroji, řezy jsou křivé a některé krokve byly instalovány v přímém kontaktu s fasádou, což hrozí jejím poškozením.
---
Komunikace
Do chvíle, než jsme upozornili na nedostatky, jsme byli v každodenním kontaktu přes e-mail a WhatsApp. Po mém oznámení o odstoupení od smlouvy dne 9. 6. 2025 paní Čiperová několik dní nereagovala a odpověděla až 13. 6., po zásahu zákaznického servisu portálu Poptávej.cz. Nabídla pouze vrácení nevyčerpaných prostředků a symbolickou kompenzaci 15 000 Kč. Když jsme se pokusili o dohodu, opět přestala komunikovat.
---
Odmítnutí vrácení prostředků za vadné práce a materiál
Po neúspěšných pokusech o smír jsem zaslal předžalobní výzvu, na kterou paní Čiperová ve lhůtě nereagovala. Později přišel dopis jejího právního zástupce, zaslaný ekonomickou poštou po uplynutí termínu. Tento dopis odmítl odpovědnost za kvalitu materiálu i práce a neobsahoval žádný návrh na řešení sporu.
Je zklamáním, že místo snahy o nápravu situace a zajištění spokojenosti zákazníka paní Čiperová nadále popírá odpovědnost za výsledek provedených prací.
Na základě těchto zkušeností se budu domáhat svých práv soudní cestou. Doporučuji každému, kdo zvažuje využití služeb pana a paní Čiperových, aby si pečlivě ověřil reference a prohlédl si fotografie dokumentující průběh prací.